Vnitřní řád školní jídelny
Školní Jídelna Hostomice
Vedoucí školní jídelny: Blanka Holečková
Tel. 311 584 132
MOB: 725 519 030
E-mail: sjhostomice@seznam.cz
Účinnost od 1. 12. 2024
Vnitřní řád školní jídelny se řídí zákonem č. 561/2004 Sb., vyhláškou č. 84/2005 Sb., vyhláškou č.107/2005 Sb. o školním stravování ve znění poslední úpravy vyhláškou č. 210/2017Sb., dalšími obecně platnými předpisy a vnitřními předpisy školy.
· Přihlášení k odebírání stravy
Strávník nebo zákonný zástupce je povinen vyplnit přihlášku ke stravování.
Přihlášky jsou k dispozici u vedoucí školní jídelny.
Svým podpisem na přihlášce vyjadřuje souhlas s Vnitřním řádem jídelny.
Povinností strávníka je být zaregistrovaný na serveru www.strava.cz, výjimku tvoří děti mateřské školy, cizí strávníci (senioři). Jednotlivci jen po dohodě s vedoucí školní jídelny. Registraci provede vedoucí školní jídelny na základě vyplněné přihlášky, zakoupení čipu ke stravování a strávníkům předá přístupové údaje k serveru www.strava.cz
· Přerušení či zrušení odebírání stravy
Pokud se strávník nebo zákonný zástupce rozhodne přerušit či zrušit odebírání obědů, je povinen strávník nebo zákonný zástupce doručit vedoucí školní jídelny písemné prohlášení o přerušení či odhlášení ze stravování s uvedením daného období.
· Způsob přihlašování a odhlašování stravy
Každý přihlášený strávník je závazně přihlášen ke každodennímu odběru stravy po celý daný školní rok. Po dohodě s vedoucí školní jídelny lze odhlásit nebo přihlásit svačiny na celý měsíc.
Strava se odhlašuje a jakékoliv změny se konají prostřednictvím portálu www.strava.cz nejpozději do 14,00 hodin předchozího pracovního dne. Odhlášení stravy musí provést každý strávník sám, a to i v případě hromadných akcí organizovaných školou.
Výjimku tvoří cizí strávníci (senioři), kteří odhlašují nebo přihlašují stravu vyplněním měsíčního jídelníčku s jasným označením NE u konkrétního dne. Jídelní lístek je nutné označit jménem, příjmením, a doručit vedoucí školní jídelny nejpozději do 30tého dne v měsíci.
Neodhlášená a nevyzvednutá strava propadá a není za ní náhrada. Čip slouží ke kontrole odebírání objednané stravy u výdejního terminálu umístěného u výdejního okénka v jídelně, NESLOUŽI pro odhlašování jednotlivých jídel. Každý strávník je povinen při výdeji stravy přiložit čip pro zobrazení a načtení do programu VIS informace o počtu a čísla objednané stravy.
· Jídelní lístek
Jídelní lístek na následující měsíc je k dispozici vytištěný u vedoucí školní jídelny a je uveřejněn na informační tabuli v prostorách školní jídelny, na portálu www.strava.cz.
Jídelní lístek může být změněn v závislosti na dodávce potravin, havarijní situaci apod.
· Provoz
Žákům 1. - 5. ročníku se vydává svačina od 8:30 do 8:45 hodin.
Žákům 6. - 9. ročníku se vydává svačina od 9:30 do 9:45 hodin.
Cizím strávníkům s jídlonosiči se obědy vydávají: od 11:00 do 11:20 h, od 11:45 do 12:10 h, od 12:45 do 13:00 h.
Žákům se vydávají obědy: od 11:20 do 11:45 h, od 12:10 do 12:45 h a od 13:00 do 13:30 h.
Jídlonosič je nutné si přinést vlastní v čistém, nepoškozeném stavu a dostatečném množství. Strava v jídlonosičích je určena k okamžité spotřebě.
· Úplata za školní stravování
Strávníci MŠ 3-6 let - přesnídávka 12,-Kč oběd 28,-Kč svačina 12,- Kč
Strávníci MŠ 7 let - přesnídávka 12,-kč oběd 29,-Kč svačina 12,- Kč
Strávníci ZŠ 7-10 let oběd 29,- Kč přesnídávka 18,- Kč
Strávníci ZŠ 11-14 let oběd 32,- Kč
Zaměstnanci oběd 31,- Kč
Cizí strávníci (senioři) oběd 90 ,- Kč
Ceny jsou uvedeny včetně pitného režimu.
Dle vyhlášky č. 107/2005 Sb. zabezpečuje školní jídelna zvýhodněné stravování pouze v době pobytu a první den neplánované nepřítomnosti strávníka ve škole nebo školském zařízení. V době nemoci na dotovanou stravu NEMÁ NÁROK.
Může si stravu vyzvedávat do svých nádob, ale za plnou cenu oběda včetně provozních nákladů tj. 90,- Kč.
· Způsob platby stravného
Pravidelná měsíční úhrada stravného je povinností strávníka. Neplacení je důvod k vyloučení ze školního stravování.
Všichni strávníci platící inkasem jsou povinni si na svých účtech zajistit dostatečné množství finančních prostředků. Inkaso se provádí 15.-20. dne následujícího měsíce po odebrání stravy na
účet školní jídelny 100009221/0800
Jako variabilní symbol je uvedeno evidenční číslo, který každý strávník obdrží u vedoucí školní jídelny.
Strávníci platící HOTOVĚ, platí u vedoucí školní jídelny za aktuální stravovací měsíc nejpozději do konce měsíce v určených Pokladních hodinách.
· Vlastní organizace stravování
Ve školní jídelně strávníci dbají na kulturu stolování, dodržují hygienická pravidla a Vnitřní řád školní jídelny. Řídí se pokyny pracovníků, kteří v jídelně vykonávají dohled.
Jídlo a nápoje se konzumují u stolu zásadně vsedě.
Během výdeje obědů zajišťují dohled nad mimořádným úklidem jídelny (rozbité nádobí, rozlité tekutiny, atd.) pracovníci vykonávající dozor, aby nedošlo k případnému úrazu strávníků.
Strávníci nesmí vynášet ze školní jídelny stravu, ani inventář školní jídelny.
Strávníci jsou povinni nahlásit všechny škody, které ve školní jídelně způsobili, nebo jako svědci viděli způsobit, zaměstnancům školní jídelny, případně dozoru v jídelně, v případě větších škod vedoucí školní jídelny. Škodu, která je způsobena neúmyslně, strávník nehradí. Úmyslně způsobenou škodu je strávník, případně jeho zákonný zástupce povinen nahradit.